annyi infóm van még róla hogy szegény gépet mindig Arolt 2T-vel kevert üzemanyaggal üzemeltették, az elmúlt kb. 4 évben.
egy ilyen motornak kb. mekkora a normális kompressziója?
köszönöm a segítségedet
Gábor
Ha kevés a kompresszió, azt műszerek nélkül is lehet érezni.
Az AROL 2T-től 4 év alatt - ha sokat használták - elkophatott a motor, és komoly kokszlerakódás is lehet, ezért javaslom a hengert leszedni, és kitakarítani a koksztól. _________________ Üdv. Gépdoki
Üdv.
Azt hiszem eddig rossz helyre írtam. Tisztelt gépdoki. Hol tudnák beszerezni robi50-hez pluszos dugót gyűrűvel csapszeggel esetleg csapszegpersely is, 39/40 39/50 amit kapok ahhoz lesz felfúrva. Gyújtáshoz alkatrész, a gyújtótrafó tüskéje eléggé kicsi és rozsdás.
Az interneten találtam nyomát, hogy az mtd gcs karburátorának valami tipus hibája van a benzin levegő állító csavarok "önálló életet élnek". Ez valami olyat jelent, hogy maguktól elmozdulnak? Közben az előző kérdésemre részben megtaláltam a választ az interneten.
Az alábbiakkal kapcsolatban az a kérdésem, hogy a beállítás alatt az alapjárat beállító csavar teljesen ki legyen csavarva?
Idézem:A komolyabb fürészeknél a gyári beállitás 1-1 kör mind a H mind az L de a gagyiknál nem lehet tudni (általában 1,5-2 kör).Az L az alapjáratot szabályozza.
1.Elzárod mind a két állitó csavart.(nem kell nagyon beszoritani mert a hegye beletörhet a karburátorba)
2.kitekered 1-1 kört mind a kettőt.
3.beinditod a motort.
Ha jól van beállitva akkor gázadásnál azonnal felpörög és ha elengeded a gázt ugy áll vissza alapjáratra,hogy nem püffen hanem addig zuhan a fordulat mig vissza nem áll alapba.Ha nem igy van nyissál még az L-en egy picit.
A H csavar a fordulatszámot szabályozza,ha nagyon visit a motor azt jelenti nagy a fordulat(legalább 14000/perc)ez nem jó a motornak mert kevés benzint kap és beragadhat,ilyenkor nyitni kell rajta(H).
Ha kifele tekered a H-t akkor a fordulatszám csökken,de ha nagyon kinyitod akkor nem pörög ugy a motor és a fába nincs ereje.
Van egy MTD GCS láncfűrészem. Nincs alapjárata, közepes gázkarállásnál megáll. Az alapjárat állító csavar teljesen be van csavarva. A karburátoron van kér csavar a levegő benzin arány állítására, egy éve használom, de még nem nyultam a csavarokhoz, azt hallottam, hogy ezeket egy idő után, újra kell állítani. Arra gondolok, hogy ez okozza a közepes fordulaton való leállast. Azt a fórumról kiderítettem, hogy teljesen be kell csavarni, és 1 1/4 fordulattal vissza, és ez után jön a finomhangolás. Irnál erről bővebben. Mi a funkciója a bal oldali, és a jobb oldali csavarnak. A finomhangolást pontosan hogy kell csinálni, mire kell figyelni? A két csavart együtt kell mozgatni, vagy külön funkciója van? Ird már le a finomhangolás folyamatát légyszives.
Szia Gépdoki!
Egy oleo mac sparta 26 fűkaszám van és nehezen indul illetve, ha beindul és bemelegszik valamiért leáll, melegen viszont már egyáltalán be sem indul. A karburátor ki lett tisztítva, hidegen beindítás után a karburátor csavar be lett állítva jól vette a fordulatot is, gyertyát viszont száraznak ítélem. Olvastam az előzményekben, hogy esetleg főtengely szimering lehet a hiba oka, szétszedtem - de a hajtókart nem tudom a főtengely csapszegről levenni, hogy hozzáférjek a szimeringhez. Tudnál ebben segíteni illetve megerősíteni, hogy biztosan ez lehet a hiba oka?
Köszönettel
varadi
üdv,gépdoki:Szeretném megkérdezni hogy az MS stihl-ek szellőzőházán lévő sárga műanyag,kör alakú tipusjelzést lehet e kapni,rendelni?mert az enyémen elég kopott a felirat,és ha nem drága vennék rá egy újat.Köszönöm a segítséged előre is.
Csatlakozott: Jan 07, 2008 Hozzászólások: 92 Tartózkodási hely: Kerepes
Elküldve: 2011.06.26, 13:08 Hozzászólás témája:
Szia Gépdoki!
annyi infóm van még róla hogy szegény gépet mindig Arolt 2T-vel kevert üzemanyaggal üzemeltették, az elmúlt kb. 4 évben.
egy ilyen motornak kb. mekkora a normális kompressziója?
köszönöm a segítségedet
Gábor
Szia Gépdoki!
van egy kis gondom egy husqvarna 24c típusú kaszával.
eléggé nehezen indul el, nemrég cseréltem benne gyertyát.
ha el tudok kezdeni vele vágni füvet akkor a legkisebb fűben is elveszti erejét és leáll.
köszönöm a segítségedet.
Gábor
Valószínűleg kevés benzint kap, esetleg kopott lehet a motor.
Ha a kompresszió jó, akkor a karburátorral kell foglalkozni:
Nem emlékszem, hogy a karburátor egy, vagy kettő állítócsavaros?
Az L csavaron kellene kicsit balra tekerni, ezáltal több benzint kap, lehet, hogy az alapjárat is csökkenni fog, de ezt az ütköző csavarral ellensúlyozhatod. A magas fordulatokat a H csavarral tudod szabályozni.
Ha erre sem javul, akkor a karburátor membránok cseréjével kellene próbálkozni.
Bármilyen gép kiválasztása előtt tudni kellene, hogy mekkora terület nyírására használnád, milyen a terep és növényzeti viszonyok, emelkedők, stb.
Az elsőt nem ajánlom, mert nem igazán kapható hozzá alkatrész.
A harmadik látszik esztétikusabbnak, de a műszaki tartalmát fényképről megállapítani lehetetlen.
Ha nem akarsz zsákba-macskát venni, akkor vigyél magaddal műszaki embert, aki érti is a dolgát, nem csak mondja. _________________ Üdv. Gépdoki
Tanácsukat szeretném kérni. Stihl-Fs55 típusú fűkasza, nincs alapjárat, ha indítás után start állásba hagyom akkor pörög nagyon (ingadozó fordulat). Gázadásra lehörög, és csak óvatosan lehet felpörgetni mert szintén lehörög, és megáll.
Kipucoltam a karburátort, a 3 állítócsavarar állítására nemigen reagál (igazából középállásba hagytam őket).
Én arra gondolok, hogy esetleg falsot szív valahol, de már szétszedtem párszor de semmi. Esetleg a karburátor eltömődött valahol?
Segítségüket köszönöm.
Szerintem is a karburátor valamelyik mikrofurata van eldugulva. _________________ Üdv. Gépdoki
Segítséget szeretnék kérni.A 4 ütemű fűnyíróm nem indul.Berántásra csak pöfög párat és utána durranik.Mi lehet az oka.Kitisztítottam mindent.Benzin van olaj van szikra jó.
Nézd meg, hogy a lendkerék nincs-e elfordulva a főtengelyen. _________________ Üdv. Gépdoki
van egy kis gondom egy husqvarna 24c típusú kaszával.
eléggé nehezen indul el, nemrég cseréltem benne gyertyát.
ha el tudok kezdeni vele vágni füvet akkor a legkisebb fűben is elveszti erejét és leáll.
köszönöm a segítségedet.
Gábor
Valószínűleg kevés benzint kap, esetleg kopott lehet a motor.
Ha a kompresszió jó, akkor a karburátorral kell foglalkozni:
Nem emlékszem, hogy a karburátor egy, vagy kettő állítócsavaros?
Az L csavaron kellene kicsit balra tekerni, ezáltal több benzint kap, lehet, hogy az alapjárat is csökkenni fog, de ezt az ütköző csavarral ellensúlyozhatod. A magas fordulatokat a H csavarral tudod szabályozni.
Ha erre sem javul, akkor a karburátor membránok cseréjével kellene próbálkozni. _________________ Üdv. Gépdoki
az előző gép (einhell) sokadik rántásra és akkor is csak szivató és full gáz mellett indul be! ezután meg lett gyűrűzve és ugyan ezt produkálja valamint ugyan úgy nem pörög fel mit lehet ebben az esetben tenni? mit jelentenek az L és H betűk esetleg ott próbálkozzak?
köszi a választ!
üdv:
Ádám
A karburátor beállításával kellett volna kezdeni, ezt az L és a H csavarokkal lehet elvégezni. Az L az alacsony fordulatok, a H a magas fordulatok benzin mennyiségét szabályozza. Nyitásra (balra) több benzint adagol.
A H csavaron tekerj egy keveset jobbra. _________________ Üdv. Gépdoki
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban