Már tavaly tavasztól tapasztalható, hogy a benzinkutaknál kapható benzin 1-2 hónap alatt megöregszik, élénk sárga színe lesz, és valami zselés anyag válik ki belőle, ami képes a karburátorokat eltömíteni. Sőt ha hosszú ideig a karburátorban marad, kikeményedve tönkre is teheti a karburátorokat.
Éppen ezért a karburátorokat tisztítani ma már csak ultrahangos tisztító berendezésekkel lehet eredményesen.
A benzin a kannában is megöregedik, ezért csak annyit vegyél, amit rövid időn belül el is tudsz használni.
Ha 1 hónapnál tovább nem használod a motoros kisgépedet, akkor a tankból ereszd le a benzint, indítsd el a motort, hogy még a karburátorból is kifogyjon. _________________ Üdv. Gépdoki
Csatlakozott: Aug 21, 2007 Hozzászólások: 92 Tartózkodási hely: Monor
Elküldve: 2017.05.07, 11:52 Hozzászólás témája:
Köszönöm a válaszodat.
Én is kicsinek tartom a 700W-ot.
Elektromosban nem csak az ára miatt gondolkodom, hanem mert kisebb meg könnyebb karbantartani, és csak alkalomadtán lenne használva. Nincs tárom meg ilyenek, így majdnem mindenem ami van elektromos.
Amit vettem láncfűrést elektromosat az jól teljesített a nagy fűzfám visszavágásánál, de ugye az 2000W feletti.
Úgy látom marad a kézi kapálás, mert hogy egy évben 1x vagy 2x használjam egy kicsit, arra nem igazán érdemes nagy gépbe fektetni, stb.
Ezt kérdezte az egyik tagunk, kérlek segíts neki, ha tudsz!
world-s írta:
Sziasztok!
Valakinek van elektromos rotakapa a birtokában?
Nagyon szemezek ilyennel (nem szívesen foglalkoznék benzines gépekkel), de nem tudom elképzelni, hogy az ilyen lidle és hasonló ~700W körüliek mire is jók, mire is legek.
Nálam agyagos a föld ráadásul.
Tehát ezek valamire ház körül jók, vagy teljesen felejtősek?
Előre is köszi.
Zoli
Jól érzed, az "ilyen Lidl és hasonló" gépek nem sok mindenre használhatóak. Egy nagy előnyük van - ami a hátrányuk is -, hogy olcsóak.
No nézzük:
1. 700 Watt = ~ 1 lóerő. A kapálógépek minimum 3,5 lóerősek, de jól dolgozni - főleg kötött talajon - inkább 5-5,5 lóerő kell.
2. A benzinmotort ha túlterheled, legfeljebb lefullad, de maradandó károsodást nem szenved. Ezzel ellentétben a villanymotor leég, és dobhatod el a kapálógépedet, mert motort cserélni nem gazdaságos és a motorleégés nem is gyártási eredetű hiba.
3. Van egy régi magyar közmondás: Olcsó húsnak híg a leve. Ez sokszorosan igaz a technikai berendezésekre is.
Csodák nincsenek! Ami olcsó, abból hiányoznak azok a megoldások, azok a dolgok, amitől jó is lehetne. Jelen esetben ha a motoron nincs hővédelem (mert az már drágítja a kapáló gépet), akkor nagyon könnyű leégetni a motort.
Gondolom ezzel megválaszoltam a kérdésedet. A soraidból arra következtettem, hogy Te magad is így gondolod, csak szeretted volna olcsón megúszni a kapálógép problémát.
Olcsón nem lehet megúszni szinte semmit, mert az olcsó termékkel ( a műszaki cikkek esetében ez biztosan így van) egy csomó gondot vesz az ember a nyakába, és mindig kiderül, hogy az olcsó hosszú távon mindig a legdrágább változat. Egyszer kell egy jót venni, és gond nélkül használni hosszú ideig. _________________ Üdv. Gépdoki
Tanácsot kérnék, egy alko láncfűrészem kb. 1 perc alapjáraton való működés után leáll. Ha a karburátorját kiveszem és egy másik alko gépbe szerelem be, az tökéletesen működik vele így gondolom nem ez a probléma okozója. Mi lehet a hiba oka?
Választ előre is köszönöm!
Szia!
A hiba megtalálásához több információra van szükség:
Ha kiveszed a gyertyát, nedves a benzintől?
A szikra milyen? Erőteljes kékes árnyalatú?Gyertyát már cseréltél?
Kompresszió rendben van?
Friss benzinnel próbálkozol? Sajnos a mi "jó" benzinünk néhány hónap elteltével megöregszik.
Majd számolj be, hogy mire jutottál? _________________ Üdv. Gépdoki
Csatlakozott: Aug 22, 2005 Hozzászólások: 42502 Tartózkodási hely: Budapest
Elküldve: 2017.05.05, 05:21 Hozzászólás témája:
szia Gépdoki!
Ezt kérdezte az egyik tagunk, kérlek segíts neki, ha tudsz!
world-s írta:
Sziasztok!
Valakinek van elektromos rotakapa a birtokában?
Nagyon szemezek ilyennel (nem szívesen foglalkoznék benzines gépekkel), de nem tudom elképzelni, hogy az ilyen lidle és hasonló ~700W körüliek mire is jók, mire is legek.
Nálam agyagos a föld ráadásul.
Tehát ezek valamire ház körül jók, vagy teljesen felejtősek?
Előre is köszi.
Zoli
_________________ "Az élet szép!
Tenéked magyarázzam?"
Heltai: A néma levente
Tanácsot kérnék, egy alko láncfűrészem kb. 1 perc alapjáraton való működés után leáll. Ha a karburátorját kiveszem és egy másik alko gépbe szerelem be, az tökéletesen működik vele így gondolom nem ez a probléma okozója. Mi lehet a hiba oka?
Választ előre is köszönöm!
Üdv Gépdoki ismét!
Kicseréltem a tekercset, a hiba egyik része rendben is van, de van másik... :-/ A porlasztót képtelen vagyok beállítani. Kitisztítottam, kapott új úszót és tűszelepet, de a motor nem akar menni rendesen. Alacsony alapjáratot képtelen vagyok beállítani. Vagy pörög a motor vagy leáll. ha a gázt ráhúzom teljesen, akkor meg baromi sokat kap füstöl mint a gyárkémény. Terhelés alatt a motor teljes gázzal ki sem tud pörögni, csak füstöl kegyetlenül. A gyertya emiatt ki sem ég, folyamatosan benzines, kokszos. Mi a bánat lehet a gond? A motoron egy dellorto sha 14-9l porlasztó van. El lehet kopva a motor?
A másik kérdésem az lenne, hogy a porlasztó oldalán lévő rugós CO csavarral mit lehet állítani, mivel eddig nekem az alapjárati fordulaton kívül semmi mást nem sikerült? Esetleg a keverék képzésben van ennek a csavarnak szerepe? Ha igen hogy érdemes elkezdeni be kalibrálni?
Előre is köszönöm!
A főtengely szimmeringeket kell kicserélni, szerintem. Ha ez megtörtént, akkor kevesebb benzin is elég lesz. _________________ Üdv. Gépdoki
Szia Atter!
Már sokszor találkoztam ilyen hibával.A gyújtótekercsen belüli trafó ment tönkre, nem tudsz vele csinálni semmit, ki kell cserélni.
Ha az új gyújtásmodult beszereled, akkor a lendkerék és a gyújtásmodul között 0,4 mm hézagot hadjál.
Köszönöm az infót, akkor sajnos tekercs csere lesz...
Üdv Gépdoki ismét!
Kicseréltem a tekercset, a hiba egyik része rendben is van, de van másik... :-/ A porlasztót képtelen vagyok beállítani. Kitisztítottam, kapott új úszót és tűszelepet, de a motor nem akar menni rendesen. Alacsony alapjáratot képtelen vagyok beállítani. Vagy pörög a motor vagy leáll. ha a gázt ráhúzom teljesen, akkor meg baromi sokat kap füstöl mint a gyárkémény. Terhelés alatt a motor teljes gázzal ki sem tud pörögni, csak füstöl kegyetlenül. A gyertya emiatt ki sem ég, folyamatosan benzines, kokszos. Mi a bánat lehet a gond? A motoron egy dellorto sha 14-9l porlasztó van. El lehet kopva a motor?
A másik kérdésem az lenne, hogy a porlasztó oldalán lévő rugós CO csavarral mit lehet állítani, mivel eddig nekem az alapjárati fordulaton kívül semmi mást nem sikerült? Esetleg a keverék képzésben van ennek a csavarnak szerepe? Ha igen hogy érdemes elkezdeni be kalibrálni?
Előre is köszönöm!
Szia Atter!
Már sokszor találkoztam ilyen hibával.A gyújtótekercsen belüli trafó ment tönkre, nem tudsz vele csinálni semmit, ki kell cserélni.
Ha az új gyújtásmodult beszereled, akkor a lendkerék és a gyújtásmodul között 0,4 mm hézagot hadjál.
Köszönöm az infót, akkor sajnos tekercs csere lesz...
Üdv Gépdoki!
Olyan kérdésem lenne, hogy találkoztál-e már olyan hibával, hogy a gyújtó tekercs melegen nem, csak hidegen ad szikrát? Van egy EFCO Pa1030 szivattyúm és ezzel küszködöm épp. Melegen nincs szikra, ha kihűl akkor van. Már szétszedtem néhányszor, de mindig ez a hiba jön elő. Lekötöttem róla a lekapcsoló gombot is, hátha zárlatos, de sajnos nem. Érdekesnek tartom, hogy melegen gyertyával szikrát nem ad, de a tekercs nem szakadt, mert ha a kezemmel próbálom, akkor megüt. Gyújtó gyertyát próbáltam már vagy háromat. A gyújtó tekercs amennyire lehet közel van a lendkerékhez, de nem érinti azt. Kb szig szalag vastagságnyi a rés a két felület között. És még egy észrevétel. A gyújtó tekercs melegszik enyhén. Kb 2perc üzem után langyos. Ennyi idő eltelte után már nincs szikra sem.
Szia Atter!
Már sokszor találkoztam ilyen hibával.A gyújtótekercsen belüli trafó ment tönkre, nem tudsz vele csinálni semmit, ki kell cserélni.
Ha az új gyújtásmodult beszereled, akkor a lendkerék és a gyújtásmodul között 0,4 mm hézagot hadjál. _________________ Üdv. Gépdoki
Üdv Gépdoki!
Olyan kérdésem lenne, hogy találkoztál-e már olyan hibával, hogy a gyújtó tekercs melegen nem, csak hidegen ad szikrát? Van egy EFCO Pa1030 szivattyúm és ezzel küszködöm épp. Melegen nincs szikra, ha kihűl akkor van. Már szétszedtem néhányszor, de mindig ez a hiba jön elő. Lekötöttem róla a lekapcsoló gombot is, hátha zárlatos, de sajnos nem. Érdekesnek tartom, hogy melegen gyertyával szikrát nem ad, de a tekercs nem szakadt, mert ha a kezemmel próbálom, akkor megüt. Gyújtó gyertyát próbáltam már vagy háromat. A gyújtó tekercs amennyire lehet közel van a lendkerékhez, de nem érinti azt. Kb szig szalag vastagságnyi a rés a két felület között. És még egy észrevétel. A gyújtó tekercs melegszik enyhén. Kb 2perc üzem után langyos. Ennyi idő eltelte után már nincs szikra sem.
Az utóbbi időben nagyon sok kerti gép meghibásodást a karburátor dugulása okozza. A 95-ös ólommentes benzinből néhány hónap múlva egy zselés anyag válik ki, ami eltömíti a karburátorok fúvókáit.
Tanács: Ha sokáig nem használjuk a kerti gépünket, akkor a tankból engedjük le a benzint, és a karburátorból is járassuk ki.
A leengedett benzint használjuk el más gépben, pl. autóban. _________________ Üdv. Gépdoki
Az előző postomhoz annyit tennék hozzá,hogy mivel négyütemű elkezdtem keresni az olajleeresztò csavar és az olajszűrő helyet, de sajnos egyenlőre sikertelenül.Örülnék,ha tudna segiteni ebben a kérdésben is!
Köszönöm!
A kerti gép motorokon ma már nem jellemző, hogy olajleeresztő csavar lenne. Az olajbetöltő nyíláson keresztül lehet kiszippantani az olajat egy erre alkalmas szervizkészlettel. Ilyent pl. az AL-KO cég gyárt. _________________ Üdv. Gépdoki
Van egy szevafém álltal gyártott, de Briggs (qantum mx 4) motorral szerelt, 4 Le rotációs kapám. Kb 15 ev körül járhat,de a tulaj szerint 3-4 szer volt max használva.Ami latszik is rajta. Szetszedés kitakaritas és ujra összerakás után jól indul. De amikor kapálni akarok vele, akkor inkább lefelé szeretne menni, az előre helyett! Hátul van egy vezető kerék, de z kevésnek bizonyult. Azt a tanácsot kaptam, hogy amikor elindul lefelé rángatni kell, ami sújánál fogva,hosszú távon nem megoldás,hiszen legalabb 35-40 kg,ha nem több. Elméletben arra gondoltam, hogy előre is kellene egy állitható kerék, amivel be tudnám állítani a mélyéget. Az volna a kérdésem, hogy gyárilag van e ehez a tipushoz valamilyen mélységállító,vagy házilag kell késziteni valamit,ami fenn tartja?
A választ előre is Köszönöm!
Szia György!
A kapáló gépeken hátul egy un. csoroszlya fékezi a gépet, hogy ne szaladjon előre. Le kell venni (vagy felemelni) a kereket, és ezt kell helyette felszerelni. Vannak kapáló gép típusok, ahol a kereket tartó szerkezet egyben a csoroszlya is, csak meg kell fordítani.
A csoroszlya magasságával kell beállítani, a megfelelő művelési mélységet.
Ha lefelé törekszik, akkor csökkenteni kell a magasságát, ha nagyon gyorsan szalad előre, akkor növelni.
Ha nagyon kemény a talaj, akkor munka közben a kormányt jobbra-balra kell mozgatni, így könnyebben bedolgozza magát a földbe.
A kapáló gép motorokon nincs olajszűrő, az újabb típusú motorokon már olajleeresztő csavar sincs. A fáradt olajat ki kell szívatni a motorból, ezt egy un. szervizkészletben található nagyméretű injekciós tűre hasonlító eszközzel lehet megtenni. _________________ Üdv. Gépdoki
Az előző postomhoz annyit tennék hozzá,hogy mivel négyütemű elkezdtem keresni az olajleeresztò csavar és az olajszűrő helyet, de sajnos egyenlőre sikertelenül.Örülnék,ha tudna segiteni ebben a kérdésben is!
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban