13 éves a Gazlap!!!
Információk
Szia Anonymus!
Tagok: 6 / 18281
Összes látogató: 12
Utolsó tag: janos001
Keresés
Web Gazlap
Részletes fórum kereső
Utolsó fórumtémákból
Hirdetés
Üzenőfal
12:43:pm Bojtárgazdi :
Meg napot is.
12:27:pm Bojtárgazdi :
Szép napor kívánok mindenkinek én is!
11:50:am Emmylie :
Szép vasárnapot kivánok mindenkinek mostmár ujra a falubol.
6:06:am kutyus :
Jó regeglt, kellemes vasárnapot
5:03:pm terimamy :
Írtam privid, légy szíves nézd meg és várom a vállaszod.
5:01:pm terimamy :
Bojti !
1:51:pm Emmylie :
Szép délutánt.
6:06:am Emmylie :
Igen igy van.Ejfel elött feküdtem le de 1-kor mar fönnt voltam.Volt meg egy kis dolgom is.
6:00:am kutyus :
Jó reggelt, kellemes hétvégét! Emmylie, csuda friss voltál
3:49:am Emmylie :
Jo reggelt szep napot.
6:52:am Emmylie :
Jo reggelt szep napot
6:21:am kutyus :
Jó reggelt mindenkinek
7:57:am Emmylie :
Jo reggelt szep napot
6:35:am arozsa :
Szebb jó reggelt! Egész nap eső várható.
6:32:am kutyus :
Jó reggelt mindenkinek!!
Korábbi üzenetek

Csak regisztrált felhasználóknak
Regisztráció/Belépés
Google Hirdetések
Mellékletek
Hirdetés

Gazlap.hu :: Téma megtekintése - Gépek a kertben (4) - Gépdoki szakértői rovata
 Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   CsoportokCsoportok   ProfilProfil   Privát üzeneteid olvasásához be kell jelentkeznedPrivát üzeneteid olvasásához be kell jelentkezned   BelépésBelépés 

Gépek a kertben (4) - Gépdoki szakértői rovata
Ugrás az oldalra: 1, 2, 3 ... 31, 32, 33  Következő
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Szakértők
Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
Szerző Üzenet
gépdoki
Tölgyfa
Tölgyfa


Csatlakozott: Apr 22, 2004
Hozzászólások: 1369
Tartózkodási hely: Veszprém

HozzászólásElküldve: 2017.07.11, 14:08    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Vigyázz! Baj van a benzinnel!

Már tavaly tavasztól tapasztalható, hogy a benzinkutaknál kapható benzin 1-2 hónap alatt megöregszik, élénk sárga színe lesz, és valami zselés anyag válik ki belőle, ami képes a karburátorokat eltömíteni. Sőt ha hosszú ideig a karburátorban marad, kikeményedve tönkre is teheti a karburátorokat.
Éppen ezért a karburátorokat tisztítani ma már csak ultrahangos tisztító berendezésekkel lehet eredményesen.

A benzin a kannában is megöregedik, ezért csak annyit vegyél, amit rövid időn belül el is tudsz használni.

Ha 1 hónapnál tovább nem használod a motoros kisgépedet, akkor a tankból ereszd le a benzint, indítsd el a motort, hogy még a karburátorból is kifogyjon.
_________________
Üdv. Gépdoki

Kerti gépek Magazinja és Webáruház. Cikkek, hírek, tippek és lenyűgöző választék a kerttechnika világából - (www.kerttechnika.hu)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
world-s
Növény
Növény


Csatlakozott: Aug 21, 2007
Hozzászólások: 92
Tartózkodási hely: Monor

HozzászólásElküldve: 2017.05.07, 11:52    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Köszönöm a válaszodat.

Én is kicsinek tartom a 700W-ot.
Elektromosban nem csak az ára miatt gondolkodom, hanem mert kisebb meg könnyebb karbantartani, és csak alkalomadtán lenne használva. Nincs tárom meg ilyenek, így majdnem mindenem ami van elektromos.
Amit vettem láncfűrést elektromosat az jól teljesített a nagy fűzfám visszavágásánál, de ugye az 2000W feletti.

Úgy látom marad a kézi kapálás, mert hogy egy évben 1x vagy 2x használjam egy kicsit, arra nem igazán érdemes nagy gépbe fektetni, stb.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
gépdoki
Tölgyfa
Tölgyfa


Csatlakozott: Apr 22, 2004
Hozzászólások: 1369
Tartózkodási hely: Veszprém

HozzászólásElküldve: 2017.05.07, 07:34    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

kutyus írta:
szia Gépdoki!

Ezt kérdezte az egyik tagunk, kérlek segíts neki, ha tudsz!

world-s írta:
Sziasztok!

Valakinek van elektromos rotakapa a birtokában?
Nagyon szemezek ilyennel (nem szívesen foglalkoznék benzines gépekkel), de nem tudom elképzelni, hogy az ilyen lidle és hasonló ~700W körüliek mire is jók, mire is legek.
Nálam agyagos a föld ráadásul.

Tehát ezek valamire ház körül jók, vagy teljesen felejtősek?

Előre is köszi.
Zoli


Jól érzed, az "ilyen Lidl és hasonló" gépek nem sok mindenre használhatóak. Egy nagy előnyük van - ami a hátrányuk is -, hogy olcsóak.

No nézzük:
1. 700 Watt = ~ 1 lóerő. A kapálógépek minimum 3,5 lóerősek, de jól dolgozni - főleg kötött talajon - inkább 5-5,5 lóerő kell.
2. A benzinmotort ha túlterheled, legfeljebb lefullad, de maradandó károsodást nem szenved. Ezzel ellentétben a villanymotor leég, és dobhatod el a kapálógépedet, mert motort cserélni nem gazdaságos és a motorleégés nem is gyártási eredetű hiba.
3. Van egy régi magyar közmondás: Olcsó húsnak híg a leve. Ez sokszorosan igaz a technikai berendezésekre is.

Csodák nincsenek! Ami olcsó, abból hiányoznak azok a megoldások, azok a dolgok, amitől jó is lehetne. Jelen esetben ha a motoron nincs hővédelem (mert az már drágítja a kapáló gépet), akkor nagyon könnyű leégetni a motort.

Gondolom ezzel megválaszoltam a kérdésedet. A soraidból arra következtettem, hogy Te magad is így gondolod, csak szeretted volna olcsón megúszni a kapálógép problémát. Smile

Olcsón nem lehet megúszni szinte semmit, mert az olcsó termékkel ( a műszaki cikkek esetében ez biztosan így van) egy csomó gondot vesz az ember a nyakába, és mindig kiderül, hogy az olcsó hosszú távon mindig a legdrágább változat. Egyszer kell egy jót venni, és gond nélkül használni hosszú ideig. Smile
_________________
Üdv. Gépdoki

Kerti gépek Magazinja és Webáruház. Cikkek, hírek, tippek és lenyűgöző választék a kerttechnika világából - (www.kerttechnika.hu)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
gépdoki
Tölgyfa
Tölgyfa


Csatlakozott: Apr 22, 2004
Hozzászólások: 1369
Tartózkodási hely: Veszprém

HozzászólásElküldve: 2017.05.07, 07:18    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

laszlocom02 írta:
Üdv Gépdoki!

Tanácsot kérnék, egy alko láncfűrészem kb. 1 perc alapjáraton való működés után leáll. Ha a karburátorját kiveszem és egy másik alko gépbe szerelem be, az tökéletesen működik vele így gondolom nem ez a probléma okozója. Mi lehet a hiba oka?
Választ előre is köszönöm!


Szia!
A hiba megtalálásához több információra van szükség:
Ha kiveszed a gyertyát, nedves a benzintől?
A szikra milyen? Erőteljes kékes árnyalatú?Gyertyát már cseréltél?
Kompresszió rendben van?
Friss benzinnel próbálkozol? Sajnos a mi "jó" benzinünk néhány hónap elteltével megöregszik.

Majd számolj be, hogy mire jutottál?
_________________
Üdv. Gépdoki

Kerti gépek Magazinja és Webáruház. Cikkek, hírek, tippek és lenyűgöző választék a kerttechnika világából - (www.kerttechnika.hu)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
kutyus
Srí Lanka
Srí Lanka


Csatlakozott: Aug 22, 2005
Hozzászólások: 32234
Tartózkodási hely: Budapest

HozzászólásElküldve: 2017.05.05, 05:21    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

szia Gépdoki!

Ezt kérdezte az egyik tagunk, kérlek segíts neki, ha tudsz!

world-s írta:
Sziasztok!

Valakinek van elektromos rotakapa a birtokában?
Nagyon szemezek ilyennel (nem szívesen foglalkoznék benzines gépekkel), de nem tudom elképzelni, hogy az ilyen lidle és hasonló ~700W körüliek mire is jók, mire is legek.
Nálam agyagos a föld ráadásul.

Tehát ezek valamire ház körül jók, vagy teljesen felejtősek?

Előre is köszi.
Zoli

_________________
"Az élet szép!
Tenéked magyarázzam?"
Heltai: A néma levente
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
laszlocom02
Mag
Mag


Csatlakozott: Mar 11, 2013
Hozzászólások: 3

HozzászólásElküldve: 2016.09.17, 20:22    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Üdv Gépdoki!

Tanácsot kérnék, egy alko láncfűrészem kb. 1 perc alapjáraton való működés után leáll. Ha a karburátorját kiveszem és egy másik alko gépbe szerelem be, az tökéletesen működik vele így gondolom nem ez a probléma okozója. Mi lehet a hiba oka?
Választ előre is köszönöm!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
gépdoki
Tölgyfa
Tölgyfa


Csatlakozott: Apr 22, 2004
Hozzászólások: 1369
Tartózkodási hely: Veszprém

HozzászólásElküldve: 2016.08.30, 10:03    Hozzászólás témája: Re: EFCO Pa1030 Hozzászólás, az előzmény idézésével

[quote="atter"]
atter írta:

Üdv Gépdoki ismét!
Kicseréltem a tekercset, a hiba egyik része rendben is van, de van másik... :-/ A porlasztót képtelen vagyok beállítani. Kitisztítottam, kapott új úszót és tűszelepet, de a motor nem akar menni rendesen. Alacsony alapjáratot képtelen vagyok beállítani. Vagy pörög a motor vagy leáll. ha a gázt ráhúzom teljesen, akkor meg baromi sokat kap füstöl mint a gyárkémény. Terhelés alatt a motor teljes gázzal ki sem tud pörögni, csak füstöl kegyetlenül. A gyertya emiatt ki sem ég, folyamatosan benzines, kokszos. Mi a bánat lehet a gond? A motoron egy dellorto sha 14-9l porlasztó van. El lehet kopva a motor?
A másik kérdésem az lenne, hogy a porlasztó oldalán lévő rugós CO csavarral mit lehet állítani, mivel eddig nekem az alapjárati fordulaton kívül semmi mást nem sikerült? Esetleg a keverék képzésben van ennek a csavarnak szerepe? Ha igen hogy érdemes elkezdeni be kalibrálni?
Előre is köszönöm!


A főtengely szimmeringeket kell kicserélni, szerintem. Ha ez megtörtént, akkor kevesebb benzin is elég lesz.
_________________
Üdv. Gépdoki

Kerti gépek Magazinja és Webáruház. Cikkek, hírek, tippek és lenyűgöző választék a kerttechnika világából - (www.kerttechnika.hu)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
atter
Mag
Mag


Csatlakozott: Feb 18, 2008
Hozzászólások: 18

HozzászólásElküldve: 2016.08.11, 12:55    Hozzászólás témája: Re: EFCO Pa1030 Hozzászólás, az előzmény idézésével

atter írta:
gépdoki írta:


Szia Atter!
Már sokszor találkoztam ilyen hibával.A gyújtótekercsen belüli trafó ment tönkre, nem tudsz vele csinálni semmit, ki kell cserélni.
Ha az új gyújtásmodult beszereled, akkor a lendkerék és a gyújtásmodul között 0,4 mm hézagot hadjál.


Köszönöm az infót, akkor sajnos tekercs csere lesz... Sad


Üdv Gépdoki ismét!
Kicseréltem a tekercset, a hiba egyik része rendben is van, de van másik... :-/ A porlasztót képtelen vagyok beállítani. Kitisztítottam, kapott új úszót és tűszelepet, de a motor nem akar menni rendesen. Alacsony alapjáratot képtelen vagyok beállítani. Vagy pörög a motor vagy leáll. ha a gázt ráhúzom teljesen, akkor meg baromi sokat kap füstöl mint a gyárkémény. Terhelés alatt a motor teljes gázzal ki sem tud pörögni, csak füstöl kegyetlenül. A gyertya emiatt ki sem ég, folyamatosan benzines, kokszos. Mi a bánat lehet a gond? A motoron egy dellorto sha 14-9l porlasztó van. El lehet kopva a motor?
A másik kérdésem az lenne, hogy a porlasztó oldalán lévő rugós CO csavarral mit lehet állítani, mivel eddig nekem az alapjárati fordulaton kívül semmi mást nem sikerült? Esetleg a keverék képzésben van ennek a csavarnak szerepe? Ha igen hogy érdemes elkezdeni be kalibrálni?
Előre is köszönöm!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
atter
Mag
Mag


Csatlakozott: Feb 18, 2008
Hozzászólások: 18

HozzászólásElküldve: 2016.07.30, 21:45    Hozzászólás témája: Re: EFCO Pa1030 Hozzászólás, az előzmény idézésével

gépdoki írta:


Szia Atter!
Már sokszor találkoztam ilyen hibával.A gyújtótekercsen belüli trafó ment tönkre, nem tudsz vele csinálni semmit, ki kell cserélni.
Ha az új gyújtásmodult beszereled, akkor a lendkerék és a gyújtásmodul között 0,4 mm hézagot hadjál.


Köszönöm az infót, akkor sajnos tekercs csere lesz... Sad
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
gépdoki
Tölgyfa
Tölgyfa


Csatlakozott: Apr 22, 2004
Hozzászólások: 1369
Tartózkodási hely: Veszprém

HozzászólásElküldve: 2016.07.30, 17:22    Hozzászólás témája: Re: EFCO Pa1030 Hozzászólás, az előzmény idézésével

atter írta:
Üdv Gépdoki!
Olyan kérdésem lenne, hogy találkoztál-e már olyan hibával, hogy a gyújtó tekercs melegen nem, csak hidegen ad szikrát? Van egy EFCO Pa1030 szivattyúm és ezzel küszködöm épp. Melegen nincs szikra, ha kihűl akkor van. Már szétszedtem néhányszor, de mindig ez a hiba jön elő. Lekötöttem róla a lekapcsoló gombot is, hátha zárlatos, de sajnos nem. Érdekesnek tartom, hogy melegen gyertyával szikrát nem ad, de a tekercs nem szakadt, mert ha a kezemmel próbálom, akkor megüt. Gyújtó gyertyát próbáltam már vagy háromat. A gyújtó tekercs amennyire lehet közel van a lendkerékhez, de nem érinti azt. Kb szig szalag vastagságnyi a rés a két felület között. És még egy észrevétel. A gyújtó tekercs melegszik enyhén. Kb 2perc üzem után langyos. Ennyi idő eltelte után már nincs szikra sem. Sad


Szia Atter!
Már sokszor találkoztam ilyen hibával.A gyújtótekercsen belüli trafó ment tönkre, nem tudsz vele csinálni semmit, ki kell cserélni.
Ha az új gyújtásmodult beszereled, akkor a lendkerék és a gyújtásmodul között 0,4 mm hézagot hadjál.
_________________
Üdv. Gépdoki

Kerti gépek Magazinja és Webáruház. Cikkek, hírek, tippek és lenyűgöző választék a kerttechnika világából - (www.kerttechnika.hu)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
atter
Mag
Mag


Csatlakozott: Feb 18, 2008
Hozzászólások: 18

HozzászólásElküldve: 2016.07.27, 21:22    Hozzászólás témája: EFCO Pa1030 Hozzászólás, az előzmény idézésével

Üdv Gépdoki!
Olyan kérdésem lenne, hogy találkoztál-e már olyan hibával, hogy a gyújtó tekercs melegen nem, csak hidegen ad szikrát? Van egy EFCO Pa1030 szivattyúm és ezzel küszködöm épp. Melegen nincs szikra, ha kihűl akkor van. Már szétszedtem néhányszor, de mindig ez a hiba jön elő. Lekötöttem róla a lekapcsoló gombot is, hátha zárlatos, de sajnos nem. Érdekesnek tartom, hogy melegen gyertyával szikrát nem ad, de a tekercs nem szakadt, mert ha a kezemmel próbálom, akkor megüt. Gyújtó gyertyát próbáltam már vagy háromat. A gyújtó tekercs amennyire lehet közel van a lendkerékhez, de nem érinti azt. Kb szig szalag vastagságnyi a rés a két felület között. És még egy észrevétel. A gyújtó tekercs melegszik enyhén. Kb 2perc üzem után langyos. Ennyi idő eltelte után már nincs szikra sem. Sad
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
gépdoki
Tölgyfa
Tölgyfa


Csatlakozott: Apr 22, 2004
Hozzászólások: 1369
Tartózkodási hely: Veszprém

HozzászólásElküldve: 2016.07.05, 12:44    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Az utóbbi időben nagyon sok kerti gép meghibásodást a karburátor dugulása okozza. A 95-ös ólommentes benzinből néhány hónap múlva egy zselés anyag válik ki, ami eltömíti a karburátorok fúvókáit.

Tanács: Ha sokáig nem használjuk a kerti gépünket, akkor a tankból engedjük le a benzint, és a karburátorból is járassuk ki.
A leengedett benzint használjuk el más gépben, pl. autóban.
_________________
Üdv. Gépdoki

Kerti gépek Magazinja és Webáruház. Cikkek, hírek, tippek és lenyűgöző választék a kerttechnika világából - (www.kerttechnika.hu)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
gépdoki
Tölgyfa
Tölgyfa


Csatlakozott: Apr 22, 2004
Hozzászólások: 1369
Tartózkodási hely: Veszprém

HozzászólásElküldve: 2016.06.27, 21:03    Hozzászólás témája: Re: Üdv! Hozzászólás, az előzmény idézésével

György írta:
Az előző postomhoz annyit tennék hozzá,hogy mivel négyütemű elkezdtem keresni az olajleeresztò csavar és az olajszűrő helyet, de sajnos egyenlőre sikertelenül.Örülnék,ha tudna segiteni ebben a kérdésben is!

Köszönöm!


A kerti gép motorokon ma már nem jellemző, hogy olajleeresztő csavar lenne. Az olajbetöltő nyíláson keresztül lehet kiszippantani az olajat egy erre alkalmas szervizkészlettel. Ilyent pl. az AL-KO cég gyárt.
_________________
Üdv. Gépdoki

Kerti gépek Magazinja és Webáruház. Cikkek, hírek, tippek és lenyűgöző választék a kerttechnika világából - (www.kerttechnika.hu)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
gépdoki
Tölgyfa
Tölgyfa


Csatlakozott: Apr 22, 2004
Hozzászólások: 1369
Tartózkodási hely: Veszprém

HozzászólásElküldve: 2016.04.06, 06:01    Hozzászólás témája: Re: Üdv Gépdoki! Hozzászólás, az előzmény idézésével

György írta:
Van egy szevafém álltal gyártott, de Briggs (qantum mx 4) motorral szerelt, 4 Le rotációs kapám. Kb 15 ev körül járhat,de a tulaj szerint 3-4 szer volt max használva.Ami latszik is rajta. Szetszedés kitakaritas és ujra összerakás után jól indul. De amikor kapálni akarok vele, akkor inkább lefelé szeretne menni, az előre helyett! Hátul van egy vezető kerék, de z kevésnek bizonyult. Azt a tanácsot kaptam, hogy amikor elindul lefelé rángatni kell, ami sújánál fogva,hosszú távon nem megoldás,hiszen legalabb 35-40 kg,ha nem több. Elméletben arra gondoltam, hogy előre is kellene egy állitható kerék, amivel be tudnám állítani a mélyéget. Az volna a kérdésem, hogy gyárilag van e ehez a tipushoz valamilyen mélységállító,vagy házilag kell késziteni valamit,ami fenn tartja?

A választ előre is Köszönöm!


Szia György!

A kapáló gépeken hátul egy un. csoroszlya fékezi a gépet, hogy ne szaladjon előre. Le kell venni (vagy felemelni) a kereket, és ezt kell helyette felszerelni. Vannak kapáló gép típusok, ahol a kereket tartó szerkezet egyben a csoroszlya is, csak meg kell fordítani.
A csoroszlya magasságával kell beállítani, a megfelelő művelési mélységet.
Ha lefelé törekszik, akkor csökkenteni kell a magasságát, ha nagyon gyorsan szalad előre, akkor növelni.
Ha nagyon kemény a talaj, akkor munka közben a kormányt jobbra-balra kell mozgatni, így könnyebben bedolgozza magát a földbe.

A kapáló gép motorokon nincs olajszűrő, az újabb típusú motorokon már olajleeresztő csavar sincs. A fáradt olajat ki kell szívatni a motorból, ezt egy un. szervizkészletben található nagyméretű injekciós tűre hasonlító eszközzel lehet megtenni.
_________________
Üdv. Gépdoki

Kerti gépek Magazinja és Webáruház. Cikkek, hírek, tippek és lenyűgöző választék a kerttechnika világából - (www.kerttechnika.hu)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
György
Mag
Mag


Csatlakozott: Mar 27, 2016
Hozzászólások: 3

HozzászólásElküldve: 2016.04.04, 21:35    Hozzászólás témája: Üdv! Hozzászólás, az előzmény idézésével

Az előző postomhoz annyit tennék hozzá,hogy mivel négyütemű elkezdtem keresni az olajleeresztò csavar és az olajszűrő helyet, de sajnos egyenlőre sikertelenül.Örülnék,ha tudna segiteni ebben a kérdésben is!

Köszönöm!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Hozzászólások megtekintése:   
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Szakértők Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás az oldalra: 1, 2, 3 ... 31, 32, 33  Következő
1 / 33 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Facebook oldal


Impresszum : Jogi nyilatkozat : Moderálás : Médiaajánlat

@Gazlap | Indult 2004-03-01 l Oldalkészítés: 0.090 másodperc