12 éves a Gazlap!!!
Információk
Szia Anonymus!
Tagok: 4 / 18262
Összes látogató: 10
Utolsó tag: gabor2008
Keresés
Web Gazlap
Részletes fórum kereső
Utolsó fórumtémákból
- Szakértői témák:

- Kertészeti témák:
Daturák, trombita virágok (2)
Virágaink,növényeink teleltetése (3)
Orchideák otthonunkban (110)
Segítség csak kertészeti témákban (16)
Csuporkafélék (achimenes,kohleria,streptocarpus,stb) (10)
Vendégeink a kertben (16)
Pletykák
Kaktuszok és pozsgások (47)
Broméliák és Tillandsiák (2)
Fűszernörvények(7)
Canna Indica / kána virág
Sziklakerti növényeink (13)
Golgoták (17)
Dézsások (19)
Egzotikus és különleges növények (15)

- Tábortűz témák:
Miért mérgelődök? ....mi bosszant? (22)
Időjárás(51)
Írj bármilyen témáról (12)
Viccek, vicces történetek, képek (13)
Dombori 2016
Szép az, ami érdek nélkül tetszik.
Gazlap szakácskönyv (60)
A Természet csodái zenei aláfestéssel.
A Tudat keresése
Kávéház (38)
Amit nem mersz megkérdezni a számítástechnikáról....(2)
Milyen öröm ért ma? (35)

A Gazlap Fórumai
Tábortűz
Kertészet
Szakértők
Műhely
Archívum
Virágrend
Hirdetés
Üzenőfal
6:25:am dodo :
Jó reggelt!
5:58:am kutyus :
Jó reggelt mindenkinek!
5:47:am kutyus :
Jó reggelt, kellemes hetet
4:25:am Emmylie :
Jo reggelt
8:23:am kutyus :
Jó reggelt mindenkinek
6:11:am Emmylie :
Jo reggelt szép vasárnapot.
5:56:am dodo :
Szép reggelt Gazoskák!
4:40:am Agi11 :
Kellemes vasàrnapot!
2:09:pm Emmylie :
Szép délutánt.
6:18:am Agi11 :
Neked is kutyus .
6:15:am kutyus :
Jó reggelt, kellemes hétvégét mindenkinek!
6:03:am Agi11 :
Kellemes hétvégét mindenkinek! Jò reggelt dodo!
5:52:am dodo :
Kellemes hétvégét Gazoskák!
9:16:pm Eve :
Sziasztok, szép estét mindenkinek!
8:19:am kutyus :
Jó reggelt mindenkinek! vigyetek magatokkal súlyokat, el ne fújjon a viharos szél
Korábbi üzenetek

Csak regisztrált felhasználóknak
Regisztráció/Belépés
Google Hirdetések
Mellékletek
Hirdetés

Gazlap.hu :: Téma megtekintése - Gépek a kertben (4) - Gépdoki szakértői rovata
 Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   CsoportokCsoportok   ProfilProfil   Privát üzeneteid olvasásához be kell jelentkeznedPrivát üzeneteid olvasásához be kell jelentkezned   BelépésBelépés 

Gépek a kertben (4) - Gépdoki szakértői rovata
Ugrás az oldalra: 1, 2, 3 ... 31, 32, 33  Következő
 
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Szakértők
Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
Szerző Üzenet
laszlocom02
Mag
Mag


Csatlakozott: Mar 11, 2013
Hozzászólások: 3

HozzászólásElküldve: 2016.09.17, 20:22    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Üdv Gépdoki!

Tanácsot kérnék, egy alko láncfűrészem kb. 1 perc alapjáraton való működés után leáll. Ha a karburátorját kiveszem és egy másik alko gépbe szerelem be, az tökéletesen működik vele így gondolom nem ez a probléma okozója. Mi lehet a hiba oka?
Választ előre is köszönöm!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
gépdoki
Tölgyfa
Tölgyfa


Csatlakozott: Apr 22, 2004
Hozzászólások: 1366
Tartózkodási hely: Veszprém

HozzászólásElküldve: 2016.08.30, 10:03    Hozzászólás témája: Re: EFCO Pa1030 Hozzászólás, az előzmény idézésével

[quote="atter"]
atter írta:

Üdv Gépdoki ismét!
Kicseréltem a tekercset, a hiba egyik része rendben is van, de van másik... :-/ A porlasztót képtelen vagyok beállítani. Kitisztítottam, kapott új úszót és tűszelepet, de a motor nem akar menni rendesen. Alacsony alapjáratot képtelen vagyok beállítani. Vagy pörög a motor vagy leáll. ha a gázt ráhúzom teljesen, akkor meg baromi sokat kap füstöl mint a gyárkémény. Terhelés alatt a motor teljes gázzal ki sem tud pörögni, csak füstöl kegyetlenül. A gyertya emiatt ki sem ég, folyamatosan benzines, kokszos. Mi a bánat lehet a gond? A motoron egy dellorto sha 14-9l porlasztó van. El lehet kopva a motor?
A másik kérdésem az lenne, hogy a porlasztó oldalán lévő rugós CO csavarral mit lehet állítani, mivel eddig nekem az alapjárati fordulaton kívül semmi mást nem sikerült? Esetleg a keverék képzésben van ennek a csavarnak szerepe? Ha igen hogy érdemes elkezdeni be kalibrálni?
Előre is köszönöm!


A főtengely szimmeringeket kell kicserélni, szerintem. Ha ez megtörtént, akkor kevesebb benzin is elég lesz.
_________________
Üdv. Gépdoki

Kerti gépek Magazinja és Webáruház. Cikkek, hírek, tippek és lenyűgöző választék a kerttechnika világából - (www.kerttechnika.hu)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
atter
Mag
Mag


Csatlakozott: Feb 18, 2008
Hozzászólások: 18

HozzászólásElküldve: 2016.08.11, 12:55    Hozzászólás témája: Re: EFCO Pa1030 Hozzászólás, az előzmény idézésével

atter írta:
gépdoki írta:


Szia Atter!
Már sokszor találkoztam ilyen hibával.A gyújtótekercsen belüli trafó ment tönkre, nem tudsz vele csinálni semmit, ki kell cserélni.
Ha az új gyújtásmodult beszereled, akkor a lendkerék és a gyújtásmodul között 0,4 mm hézagot hadjál.


Köszönöm az infót, akkor sajnos tekercs csere lesz... Sad


Üdv Gépdoki ismét!
Kicseréltem a tekercset, a hiba egyik része rendben is van, de van másik... :-/ A porlasztót képtelen vagyok beállítani. Kitisztítottam, kapott új úszót és tűszelepet, de a motor nem akar menni rendesen. Alacsony alapjáratot képtelen vagyok beállítani. Vagy pörög a motor vagy leáll. ha a gázt ráhúzom teljesen, akkor meg baromi sokat kap füstöl mint a gyárkémény. Terhelés alatt a motor teljes gázzal ki sem tud pörögni, csak füstöl kegyetlenül. A gyertya emiatt ki sem ég, folyamatosan benzines, kokszos. Mi a bánat lehet a gond? A motoron egy dellorto sha 14-9l porlasztó van. El lehet kopva a motor?
A másik kérdésem az lenne, hogy a porlasztó oldalán lévő rugós CO csavarral mit lehet állítani, mivel eddig nekem az alapjárati fordulaton kívül semmi mást nem sikerült? Esetleg a keverék képzésben van ennek a csavarnak szerepe? Ha igen hogy érdemes elkezdeni be kalibrálni?
Előre is köszönöm!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
atter
Mag
Mag


Csatlakozott: Feb 18, 2008
Hozzászólások: 18

HozzászólásElküldve: 2016.07.30, 21:45    Hozzászólás témája: Re: EFCO Pa1030 Hozzászólás, az előzmény idézésével

gépdoki írta:


Szia Atter!
Már sokszor találkoztam ilyen hibával.A gyújtótekercsen belüli trafó ment tönkre, nem tudsz vele csinálni semmit, ki kell cserélni.
Ha az új gyújtásmodult beszereled, akkor a lendkerék és a gyújtásmodul között 0,4 mm hézagot hadjál.


Köszönöm az infót, akkor sajnos tekercs csere lesz... Sad
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
gépdoki
Tölgyfa
Tölgyfa


Csatlakozott: Apr 22, 2004
Hozzászólások: 1366
Tartózkodási hely: Veszprém

HozzászólásElküldve: 2016.07.30, 17:22    Hozzászólás témája: Re: EFCO Pa1030 Hozzászólás, az előzmény idézésével

atter írta:
Üdv Gépdoki!
Olyan kérdésem lenne, hogy találkoztál-e már olyan hibával, hogy a gyújtó tekercs melegen nem, csak hidegen ad szikrát? Van egy EFCO Pa1030 szivattyúm és ezzel küszködöm épp. Melegen nincs szikra, ha kihűl akkor van. Már szétszedtem néhányszor, de mindig ez a hiba jön elő. Lekötöttem róla a lekapcsoló gombot is, hátha zárlatos, de sajnos nem. Érdekesnek tartom, hogy melegen gyertyával szikrát nem ad, de a tekercs nem szakadt, mert ha a kezemmel próbálom, akkor megüt. Gyújtó gyertyát próbáltam már vagy háromat. A gyújtó tekercs amennyire lehet közel van a lendkerékhez, de nem érinti azt. Kb szig szalag vastagságnyi a rés a két felület között. És még egy észrevétel. A gyújtó tekercs melegszik enyhén. Kb 2perc üzem után langyos. Ennyi idő eltelte után már nincs szikra sem. Sad


Szia Atter!
Már sokszor találkoztam ilyen hibával.A gyújtótekercsen belüli trafó ment tönkre, nem tudsz vele csinálni semmit, ki kell cserélni.
Ha az új gyújtásmodult beszereled, akkor a lendkerék és a gyújtásmodul között 0,4 mm hézagot hadjál.
_________________
Üdv. Gépdoki

Kerti gépek Magazinja és Webáruház. Cikkek, hírek, tippek és lenyűgöző választék a kerttechnika világából - (www.kerttechnika.hu)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
atter
Mag
Mag


Csatlakozott: Feb 18, 2008
Hozzászólások: 18

HozzászólásElküldve: 2016.07.27, 21:22    Hozzászólás témája: EFCO Pa1030 Hozzászólás, az előzmény idézésével

Üdv Gépdoki!
Olyan kérdésem lenne, hogy találkoztál-e már olyan hibával, hogy a gyújtó tekercs melegen nem, csak hidegen ad szikrát? Van egy EFCO Pa1030 szivattyúm és ezzel küszködöm épp. Melegen nincs szikra, ha kihűl akkor van. Már szétszedtem néhányszor, de mindig ez a hiba jön elő. Lekötöttem róla a lekapcsoló gombot is, hátha zárlatos, de sajnos nem. Érdekesnek tartom, hogy melegen gyertyával szikrát nem ad, de a tekercs nem szakadt, mert ha a kezemmel próbálom, akkor megüt. Gyújtó gyertyát próbáltam már vagy háromat. A gyújtó tekercs amennyire lehet közel van a lendkerékhez, de nem érinti azt. Kb szig szalag vastagságnyi a rés a két felület között. És még egy észrevétel. A gyújtó tekercs melegszik enyhén. Kb 2perc üzem után langyos. Ennyi idő eltelte után már nincs szikra sem. Sad
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése
gépdoki
Tölgyfa
Tölgyfa


Csatlakozott: Apr 22, 2004
Hozzászólások: 1366
Tartózkodási hely: Veszprém

HozzászólásElküldve: 2016.07.05, 12:44    Hozzászólás témája: Hozzászólás, az előzmény idézésével

Az utóbbi időben nagyon sok kerti gép meghibásodást a karburátor dugulása okozza. A 95-ös ólommentes benzinből néhány hónap múlva egy zselés anyag válik ki, ami eltömíti a karburátorok fúvókáit.

Tanács: Ha sokáig nem használjuk a kerti gépünket, akkor a tankból engedjük le a benzint, és a karburátorból is járassuk ki.
A leengedett benzint használjuk el más gépben, pl. autóban.
_________________
Üdv. Gépdoki

Kerti gépek Magazinja és Webáruház. Cikkek, hírek, tippek és lenyűgöző választék a kerttechnika világából - (www.kerttechnika.hu)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
gépdoki
Tölgyfa
Tölgyfa


Csatlakozott: Apr 22, 2004
Hozzászólások: 1366
Tartózkodási hely: Veszprém

HozzászólásElküldve: 2016.06.27, 21:03    Hozzászólás témája: Re: Üdv! Hozzászólás, az előzmény idézésével

György írta:
Az előző postomhoz annyit tennék hozzá,hogy mivel négyütemű elkezdtem keresni az olajleeresztò csavar és az olajszűrő helyet, de sajnos egyenlőre sikertelenül.Örülnék,ha tudna segiteni ebben a kérdésben is!

Köszönöm!


A kerti gép motorokon ma már nem jellemző, hogy olajleeresztő csavar lenne. Az olajbetöltő nyíláson keresztül lehet kiszippantani az olajat egy erre alkalmas szervizkészlettel. Ilyent pl. az AL-KO cég gyárt.
_________________
Üdv. Gépdoki

Kerti gépek Magazinja és Webáruház. Cikkek, hírek, tippek és lenyűgöző választék a kerttechnika világából - (www.kerttechnika.hu)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
gépdoki
Tölgyfa
Tölgyfa


Csatlakozott: Apr 22, 2004
Hozzászólások: 1366
Tartózkodási hely: Veszprém

HozzászólásElküldve: 2016.04.06, 06:01    Hozzászólás témája: Re: Üdv Gépdoki! Hozzászólás, az előzmény idézésével

György írta:
Van egy szevafém álltal gyártott, de Briggs (qantum mx 4) motorral szerelt, 4 Le rotációs kapám. Kb 15 ev körül járhat,de a tulaj szerint 3-4 szer volt max használva.Ami latszik is rajta. Szetszedés kitakaritas és ujra összerakás után jól indul. De amikor kapálni akarok vele, akkor inkább lefelé szeretne menni, az előre helyett! Hátul van egy vezető kerék, de z kevésnek bizonyult. Azt a tanácsot kaptam, hogy amikor elindul lefelé rángatni kell, ami sújánál fogva,hosszú távon nem megoldás,hiszen legalabb 35-40 kg,ha nem több. Elméletben arra gondoltam, hogy előre is kellene egy állitható kerék, amivel be tudnám állítani a mélyéget. Az volna a kérdésem, hogy gyárilag van e ehez a tipushoz valamilyen mélységállító,vagy házilag kell késziteni valamit,ami fenn tartja?

A választ előre is Köszönöm!


Szia György!

A kapáló gépeken hátul egy un. csoroszlya fékezi a gépet, hogy ne szaladjon előre. Le kell venni (vagy felemelni) a kereket, és ezt kell helyette felszerelni. Vannak kapáló gép típusok, ahol a kereket tartó szerkezet egyben a csoroszlya is, csak meg kell fordítani.
A csoroszlya magasságával kell beállítani, a megfelelő művelési mélységet.
Ha lefelé törekszik, akkor csökkenteni kell a magasságát, ha nagyon gyorsan szalad előre, akkor növelni.
Ha nagyon kemény a talaj, akkor munka közben a kormányt jobbra-balra kell mozgatni, így könnyebben bedolgozza magát a földbe.

A kapáló gép motorokon nincs olajszűrő, az újabb típusú motorokon már olajleeresztő csavar sincs. A fáradt olajat ki kell szívatni a motorból, ezt egy un. szervizkészletben található nagyméretű injekciós tűre hasonlító eszközzel lehet megtenni.
_________________
Üdv. Gépdoki

Kerti gépek Magazinja és Webáruház. Cikkek, hírek, tippek és lenyűgöző választék a kerttechnika világából - (www.kerttechnika.hu)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
György
Mag
Mag


Csatlakozott: Mar 27, 2016
Hozzászólások: 3

HozzászólásElküldve: 2016.04.04, 21:35    Hozzászólás témája: Üdv! Hozzászólás, az előzmény idézésével

Az előző postomhoz annyit tennék hozzá,hogy mivel négyütemű elkezdtem keresni az olajleeresztò csavar és az olajszűrő helyet, de sajnos egyenlőre sikertelenül.Örülnék,ha tudna segiteni ebben a kérdésben is!

Köszönöm!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
György
Mag
Mag


Csatlakozott: Mar 27, 2016
Hozzászólások: 3

HozzászólásElküldve: 2016.04.04, 09:44    Hozzászólás témája: Üdv Gépdoki! Hozzászólás, az előzmény idézésével

Van egy szevafém álltal gyártott, de Briggs (qantum mx 4) motorral szerelt, 4 Le rotációs kapám. Kb 15 ev körül járhat,de a tulaj szerint 3-4 szer volt max használva.Ami latszik is rajta. Szetszedés kitakaritas és ujra összerakás után jól indul. De amikor kapálni akarok vele, akkor inkább lefelé szeretne menni, az előre helyett! Hátul van egy vezető kerék, de z kevésnek bizonyult. Azt a tanácsot kaptam, hogy amikor elindul lefelé rángatni kell, ami sújánál fogva,hosszú távon nem megoldás,hiszen legalabb 35-40 kg,ha nem több. Elméletben arra gondoltam, hogy előre is kellene egy állitható kerék, amivel be tudnám állítani a mélyéget. Az volna a kérdésem, hogy gyárilag van e ehez a tipushoz valamilyen mélységállító,vagy házilag kell késziteni valamit,ami fenn tartja?

A választ előre is Köszönöm!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
gépdoki
Tölgyfa
Tölgyfa


Csatlakozott: Apr 22, 2004
Hozzászólások: 1366
Tartózkodási hely: Veszprém

HozzászólásElküldve: 2016.03.18, 19:05    Hozzászólás témája: Re: Walbro Karburátor. Hozzászólás, az előzmény idézésével

david1987 írta:
Kedves Gépdoki!

Van nekem egy walbro WT439A típusú karburátorom és a magas fordulatot egyszerűen nem lehet beállítani most ott tartok hogy szivatóval alapjáraton megyen de kikapcsolom a szivatót akkor le áll a motor.

Új membránok vannak benne karbi ki lett tejesen pucolva.
Mi lehet a baja?


A főtengely szimmeringeket ellenőrizném le először, nem keményedtek-e ki, vagy nem kopottak-e?
_________________
Üdv. Gépdoki

Kerti gépek Magazinja és Webáruház. Cikkek, hírek, tippek és lenyűgöző választék a kerttechnika világából - (www.kerttechnika.hu)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
david1987
Hajtás
Hajtás


Csatlakozott: Sep 20, 2011
Hozzászólások: 30

HozzászólásElküldve: 2016.02.04, 18:25    Hozzászólás témája: Walbro Karburátor. Hozzászólás, az előzmény idézésével

Kedves Gépdoki!

Van nekem egy walbro WT439A típusú karburátorom és a magas fordulatot egyszerűen nem lehet beállítani most ott tartok hogy szivatóval alapjáraton megyen de kikapcsolom a szivatót akkor le áll a motor.

Új membránok vannak benne karbi ki lett tejesen pucolva.
Mi lehet a baja?
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
gépdoki
Tölgyfa
Tölgyfa


Csatlakozott: Apr 22, 2004
Hozzászólások: 1366
Tartózkodási hely: Veszprém

HozzászólásElküldve: 2015.10.09, 21:16    Hozzászólás témája: Re: Honda rotakapa Hozzászólás, az előzmény idézésével

szundi írta:
gépdoki írta:
szundi írta:
Tisztelt Gépdoki !
Honda GCV160-as motorral szerelt rotációs kapa beindítás után azonnal / nagyon könnyen indul /hullámzik a fordulat minden tartományban. A karburátor második nekifutásra is patyolat tiszta.Legalábbis nem találtam semmit.Rudazat ,rúgok a helyükön vannak.A gép 1,5 éves.
A segítségedet kérem,hogy mi lehet a probléma ?
Előre is köszönöm.
Üdvözlettel :Szundi
Sad Evil or Very Mad


Valószínűleg a karburátor valamelyik mikro furata van eltömődve. Nagyon nehéz tisztítani, mi is ultrahangos tisztító berendezéssel tudjuk csak tisztítani.
Ha nincs ilyened, akkor célszerű elvinni egy szakszervizbe.


Köszönöm a segítséget ultrahangos tisztítással megoldódott a probléma.


Ez be szokott válni. Smile
_________________
Üdv. Gépdoki

Kerti gépek Magazinja és Webáruház. Cikkek, hírek, tippek és lenyűgöző választék a kerttechnika világából - (www.kerttechnika.hu)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése Felhasználó weblapjának megtekintése
szundi
Mag
Mag


Csatlakozott: Jun 07, 2010
Hozzászólások: 7

HozzászólásElküldve: 2015.10.03, 14:43    Hozzászólás témája: Re: Honda rotakapa Hozzászólás, az előzmény idézésével

gépdoki írta:
szundi írta:
Tisztelt Gépdoki !
Honda GCV160-as motorral szerelt rotációs kapa beindítás után azonnal / nagyon könnyen indul /hullámzik a fordulat minden tartományban. A karburátor második nekifutásra is patyolat tiszta.Legalábbis nem találtam semmit.Rudazat ,rúgok a helyükön vannak.A gép 1,5 éves.
A segítségedet kérem,hogy mi lehet a probléma ?
Előre is köszönöm.
Üdvözlettel :Szundi
Sad Evil or Very Mad


Valószínűleg a karburátor valamelyik mikro furata van eltömődve. Nagyon nehéz tisztítani, mi is ultrahangos tisztító berendezéssel tudjuk csak tisztítani.
Ha nincs ilyened, akkor célszerű elvinni egy szakszervizbe.


Köszönöm a segítséget ultrahangos tisztítással megoldódott a probléma.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Hozzászólások megtekintése:   
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához    Tartalomjegyzék -> Szakértők Időzóna: (GMT +1 óra)
Ugrás az oldalra: 1, 2, 3 ... 31, 32, 33  Következő
1 / 33 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Facebook oldal


Impresszum : Jogi nyilatkozat : Moderálás : Médiaajánlat

@Gazlap | Indult 2004-03-01 l Oldalkészítés: 0.091 másodperc