Boldog felhasználója vagyok egy YardMan HN 5200 -as hydro kertitraktornak, ami egy 20 lóerős kohler motorral van szerelve. Most jött el az első olajcsere ideje, amikor is a szakszervizes a gyári kohler olajszűrőt (kohler 5205002) egy Briggs olajszűrőre cserélte le (83-013), aminek a menetes része tökéletesen illeszkedik, viszont a mérete lényegesen kisebb mint a kohlernek.
Kérdésem: jár ez valamilyen hátránnyal, vagy megnyugodhatok hogy technikailag a két szűrő ugyanúgy ellátja a feladatot, illetve a későbbiekben hol és mennyiért tudom beszerezni a fent említett tipusú kohler szűrőt az olajcserékhez és mennyiért?
hello!
Még egy kérdés. -Ha 3-4 alkalommal 3-4 percre beröffentettem és kis melegítés után oda -oda húztam neki üresen, azzal sokat ártottam neki?
Nem, a STIHL azért nem annyira kényes! Szereti, ha pörgetik, mert akkor van jó hűtése. Nagyon vastag fát ne vágjál vele, egyenlőre max. 10-15cm-eseket apríts. _________________ Üdv. Gépdoki
Csatlakozott: Jan 02, 2004 Hozzászólások: 1691 Tartózkodási hely: Budapest
Elküldve: 2006.02.16, 19:45 Hozzászólás témája:
lajcsi írta 2006.02.16. 19:11
Üdv!
Nagy az én gondom!
Kaptam valakitől egy öreg kapálógépet azt hiszem Robi 50-es. Valami francia motor hajtaná. Kissé hiányos, és semmi alkatrészt nem lehet kapni hozzá.A motorba már sikerült lelket vernem, nem kis munkával, a kapa része is működik már. Az a gond,hogy a motor és a kapa közé kellene valami összekötő, közdarab amit nem tudok szerezni. Megcsinálnám maga, van eszterga meg minden, csak nem tudom hogy néz ki pontosan. Kellene valami rajz vagy fénykep róla.
Köszi szépen! Már boldog tulajdonosa vagyok egy ms 230-nak.
A bejáratást te hogy javasolnád?
Gratulálok alferi! Jó döntés volt!
A bejáratási idő alatt semmiképpen sem szabad alapjáraton pöfögtetni, hanem rendes fordulaton pörgetve dolgozni kell a motorfűrésszel. Először csak vékonyabb gallyakat vágjál, és gyakrabban pihentessed.
A bejáratási idő kb. 10 liter üzemanyag elfogyasztása. Ez alatt az idő alatt 1:40-es keveréket használjál. Négy liter 95-ös ólommentes benzinhez keverjél 1 dl gyári Stihl kétütemű olajat. A bejáratási idő után 1:50 keverési arányt kell alkalmazni. (5 liter benzin - 1 dl olaj)
Ügyelj arra, hogy a lánc mindig éles legyen, és gyakran ellenőrízzed az olajzást.
Ha benzint töltessz a gépbe, akkor az olajtankot mindig töltsed tele lehetőleg gyári lánckenőolajjal.
Sok sikert az új gépedhez! _________________ Üdv. Gépdoki
Hello!
Az a 0,5 le mennyire észrevehető 30-40cm-es rönköknél?
Észre vehető, hisz kb 20% teljesítménykülönbségről van szó.
Ha 30-40 cm-es rönköket darabolsz, akkor inkább az MS 230-as típust javasolnám, ami teljesítményben kb a H-340 - el van párban. Igaz a Stihl MS 230 valamivel drágább, mint a H-340, de hidd el, bőven megéri. Az élettartamban többszörösen kifizetődik.
At összehasonlításban az ár/teljesítmény mutató csalk egy a sok paraméter közül.
Ha gyártanák - a Trabant ár/teljesítmény aránya lényegesen jobb lenne, mint a Mercedes-é. Mégis micsoda külömbség!!! _________________ Üdv. Gépdoki
A Husqvarna 137-es típus valóban nagyon olcsó fűrész, de nem véletlenül. Sajnos tele van olyan műszaki kompromisszumokkal, amit azért a Husqvarna-tól nem várnánk, még akkor sem, ha főleg az utóbbi időben a hobby fűrészekkel nagyon elment az olcsó műszaki megoldások irányába. Ha hosszabb távon gondolkodsz (már pedig fűrészt az ember nem egy-két évre vesz), ezt a típust nem javasolnám.
A Husqvarna 340-es már jobb választás lehetne, de a legjobb a Stihl MS 210, vagy az MS 230 típus lenne. Miért?
A Stihl lényegesen több tapasztalattal rendelkezik a fűrészgyártás terén. Mindig vezet a fejlesztésben a Husqvarna előtt, és a piaci részesedése is lényegesen jobb. A Husqvarna gépeken csak évek múlva jelennek meg azok a megoldások, ami Stihl-nél már továbbfejlesztésre is került.
Itthon és a világban is a Stihl adja el a motorfűrészek kb. 50%-át, a Husqvarna kb. 30%-ot.
Lényegesen szélesebb szervizháttérrel rendelkezik a Stihl.
A Stihl-hez minden apró alkatrészt megkapsz, a Husqvarnához viszont csak részegységeket. Tehát kénytelen vagy sokkal többet költeni az alkatrészekre, mert csak nagyobb egységeket kapsz. A Husqvarna sokkal alkatrészigényesebb, tehát hosszab távon költségesebb a fenntartása.
A profi favágók többsége a Stihl fűrészeket használja.
Maga a Husqvarna is tudja, hogy a Stihl a piacvezető. Az árait kb 10%-kal alacsonyabbra állítja be, hogy piacképes lehessen. Ha jobb fűrészeket gyártana, biztosan magasabb árakon értékesítené, hisz a piac úgy is azt választaná. De ez nem így van.
Az eddigi szervíztapasztalataim is egyértelműen a fentieket igazolják.
Összefoglalva: szerintem érdemes néhány ezer forinttal többet áldozni a fűrész vásárlására, hisz a Stihl motorfűrészt akár 10-20 évig is használhatod, és hidd el azaz évi 1.000,- Ft megéri az üzembiztos működésért, a nyugalmadért, és nem beszélve a lényegesen alacsonyabb üzemeltetési költségekről. _________________ Üdv. Gépdoki
Otthoni használatra, téli tüzelő aprítására szerinted a stihl210 vagy a husqvarna137 a jobb beruházás? Teljesítményben ugyan azt tudják (2,2), de árban a Husi vagy 35000-el kevesebb. Vagy ha tudsz jobbat, azt is szivesen veszem.
Biztos vagyok az MS 270-nel nagyon meg leszel elégedve.
A dizel motorolaj lánckenőolajként való használatáról erősen lebeszéllek, ugyanis az túl híg erre a feladatra. Az eredeti lánckenőolajok legalább 100-as viszkozításúak, és több féle adalékanyagot is tartalmaznak, így:
- tapadásnövelő anyagot azért, hogy a vezetőlap végén a lehető legkevesebb olajat fröcskölje ki,
- berágódásmentesítőt, hogy a lánc és a vezetőlap élettartama a lehető leghosszabb legyen,
-lakkosodásgátlót, ugyanis a kiváló és lerakódó lakk a vezetőlapon és a láncon növeli a surlódást, ezáltal káros felmelegedések keletkeznek, amitől az olaj egy része elég, így koksz képződik, ami erősen koptatja az alkatrészeket, a lapot és a láncot is.
- az előbbi okok miatt a jó lánckenőolaj hőállóságát növelő adalékanyagot is tartalmaz.
Belátható, hogy a legjobb az eredeti lánckenőolajok használata. A Stihl kifejezetten a legjobb minőségűek közé tartozik és az ára is elfogadható.
A bejáratási idő alatt (kb. 10 liter benzin elfogyasztása) én is az 1:40 keveréket javasolom. A bejáratási idő után 1:50 kell, és ne felejtsed el a fűrészt egy szakműhellyel beállíttatni. _________________ Üdv. Gépdoki
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban