Egy alapbeállítás kellene husqvarna 136 karburátorhoz !!!!
Előre is köszönöm!!!
Teljesen tekerd be, majd egy egész fordulat kifelé. Tapasztalataim szerint ez elég szokott lenni. Ha a motor már kissé kopott, akkor ennél kicsit több kell, kb. 1 1/4 _________________ Üdv. Gépdoki
Szia Gépdoki!
Hengerfejtömítés cserét szeretnék végezni egy briggs murray 3.5 fűnyírón. Abban kérnék segítséget, hogy mire kell odafigyelni, illetve van e valami bonyolultabb mozzanata minthogy leveszem a hengerfejet a régi tömítést, és felrakom az újat. Mivel tisztogassam meg, illetve kell e még valamilyen paszta szerű tömítő anyag a művelethez, vagy elég a tömítés maga. A segítséget előre is köszöm
Semmi különleges trükkje nincs a hengerfejtömítés cserének. Ha a tömítés ráragadt a hengerfejre, vagy a hengerre, azt óvatosan távolítsd el - ne sértsd meg a sík felületeket. _________________ Üdv. Gépdoki
Szeretnék vásárolni egy benzinmotoros permetezőt ebből is van nagyon sokféle tipús, Agrimotorban gondolkodom, amiben van permetlészivattyú is. mennyire problematikus az alkatrész ellátása?
vagy ha van esetleg más jobb alternativád, megköszönnöm a segitségedet,olyan 50ezerig gondolkodom árban
Gábor
Szia Gábor!
Szerintem a permetezőgép nem az, aminél érdemes spórolni. Ha "tombolnak a kártevők", akkor megbízható gépre van szükség.
Az Agrimotor egy kínai permetező, az Ő minden kínai problémájával. Sűrűn kell hozzá alkatrész, ha egyáltalán belátható időn belül be lehet szerezni.
Inkább megbízhatóbb gépet javaslok, pl. Stihl, Solo, Oleo-Mac. Ezek közül árban az Oleo-Mac a leginkább elérhető, és jó is. _________________ Üdv. Gépdoki
Csatlakozott: Jan 07, 2008 Hozzászólások: 92 Tartózkodási hely: Kerepes
Elküldve: 2011.07.21, 09:43 Hozzászólás témája:
Szia Gépdoki!
köszönöm szépen a válaszodat, megmértük a kompressziot és 9-10 bar körüli értéket mértünk hideg motornál.
amit tudom leveszem a hengert és megnézem mennyire kokszos.
más kérdés: szeretnék vásárolni egy benzinmotoros permetezőt ebből is van nagyon sokféle tipús, Agrimotorban gondolkodom, amiben van permetlészivattyú is. mennyire problematikus az alkatrész ellátása?
vagy ha van esetleg más jobb alternativád, megköszönnöm a segitségedet,olyan 50ezerig gondolkodom árban
Gábor
gépdoki írta:
Ha kevés a kompresszió, azt műszerek nélkül is lehet érezni.
Az AROL 2T-től 4 év alatt - ha sokat használták - elkophatott a motor, és komoly kokszlerakódás is lehet, ezért javaslom a hengert leszedni, és kitakarítani a koksztól.
Internetes kereséseim alapján az MTD gcs ben a walbro WT-22C karbi van amit a D10-WAT névvel is iletnek. Az utóbbi lehet hogy a javító készletre vonatkozik.
Ez a leírás rendben van szerinted?
A D10-WAT a membránkészlet száma. Egyébként a leírás korrekt. _________________ Üdv. Gépdoki
Csatlakozott: Aug 22, 2009 Hozzászólások: 3647 Tartózkodási hely: Göd
Elküldve: 2011.07.17, 03:39 Hozzászólás témája:
fioka írta:
Szia Gépdoki!
Hengerfejtömítés cserét szeretnék végezni egy briggs murray 3.5 fűnyírón. Abban kérnék segítséget, hogy mire kell odafigyelni, illetve van e valami bonyolultabb mozzanata minthogy leveszem a hengerfejet a régi tömítést, és felrakom az újat. Mivel tisztogassam meg, illetve kell e még valamilyen paszta szerű tömítő anyag a művelethez, vagy elég a tömítés maga. A segítséget előre is köszöm
_________________ A szellemi megismerésre törekvő lény pedig, aki tudja, hogy noha az, amire vágyik, felfoghatatlan, megtapasztalja, hogy ami minél inkább érthetetlen számára, az annál tökéletesebb. A felfoghatatlan éppen a nemtudásunkról való tudásunk árán lesz elérhető.
Szia Gépdoki!
MPT-1 permetezőben szeretnék szelepeket cserélni. A sokadik helyen ahol végre ismerték a gépet azt mondták, hogy gyári szelepet már nem lehet beszerezni csak utángyártottat, amik annyira rosszak voltak, hogy az utólagos problémák miatt befejezték a javítását.
Szerinted van normális szelep, vagy másfajta szelepet esetleg bele lehetne kókányolni vmi esztergált közdarabbal vagy ki kell az egészet hajítani?
Köszönöm
Zoli
Üdv Gépdoki.Cifarelli permetezőmnél olyan gondom van hogy alpjárat jó,de erőteljes gázadásnál mire kipörögne fulladozik,karburátoron(dellorto úszos)van egy alapjárat csavar és egy másik kontra anyával,ezt végül is elpiszkálhatták,ennek mi a funkciója? Köszönöm.
Dugattyú+gyűrű+csapszeget én is todok küldeni, de tarfó már nem lesz. Esetleg át lehet alakítani.
Hol van a gép?
Nagyon köszönöm hála az égnek. Tataházán gondolom csak a posta megoldható, Baján fúrnák. Van csapszegpersely is? Mennyi lenne? Találtam egy helyet, ott magyar dugattyú 39/40 2000ft meg gyűrűk 140/db posta 1450 de nincs csapszeg és csapszegpersely. Milyenre lehetne átalakítani a gyújtást? A karburátor már nem eredeti babetta van rajta.
Internetes kereséseim alapján az MTD gcs ben a walbro WT-22C karbi van amit a D10-WAT névvel is iletnek. Az utóbbi lehet hogy a javító készletre vonatkozik.
Itt van egy részletes leírás a karburátorrol, sajnos angolul.
Ebből kiderül, hogy az alapjárati, és teljes gázos üzemmódnál is ugyanabból a térból szívja az üzemanyagot, ezért van hatással a két csavar egymásra.
Ezért kell több körben beállítani karbit.
A legjobb leírás amit találtam erről a következő, ez két fordulatröl kezdi:
Walbro WT-nél az alapbeállítás: 2 fordulatot nyitni mindkét tűn. A motornak ekkor indulnia kell, de valszeg egy kicsit dadogós lesz. "L" tűvel (alapjárati és középtartomány) szép alapjáratot állítani (1500-2000 között), aztán "H"-val teljes gáznál maximumot keresni, majd egy nyolcadot visszanyitni. Ennyi alapnak. Ha a motor bejáratódott, akkor a középtartományt lehet ismét "L"-lel finomítani (ha nem akarja a motor rendesen venni a gázadást). Kb. 5 perc változó fordulatszámú járatás után gyertyát kivenni, színét megtekinteni. Fekete: túl dús, szép őzbarna: OK, világos homokszínű avagy fehéres: túl szegény keverék. A cél: jó gázreakció, semmi dadogás, semmi négyütem. Hengerfej hőmérséklet kb. 120-150 fok között, ui. a benzinesek jóval forróbbak, mint a metiles motorok.
Üdv.
Azt hiszem eddig rossz helyre írtam. Tisztelt gépdoki. Hol tudnák beszerezni robi50-hez pluszos dugót gyűrűvel csapszeggel esetleg csapszegpersely is, 39/40 39/50 amit kapok ahhoz lesz felfúrva. Gyújtáshoz alkatrész, a gyújtótrafó tüskéje eléggé kicsi és rozsdás.
Dugattyú+gyűrű+csapszeget én is todok küldeni, de tarfó már nem lesz. Esetleg át lehet alakítani.
Hol van a gép? _________________ Üdv. Gépdoki
Az interneten találtam nyomát, hogy az mtd gcs karburátorának valami tipus hibája van a benzin levegő állító csavarok "önálló életet élnek". Ez valami olyat jelent, hogy maguktól elmozdulnak? Közben az előző kérdésemre részben megtaláltam a választ az interneten.
Az alábbiakkal kapcsolatban az a kérdésem, hogy a beállítás alatt az alapjárat beállító csavar teljesen ki legyen csavarva?
Szó sincs róla, hogy a GCS-nél önálló életet élnének a csavarok, csupán borzalmasan nehéz beállítani.
Az alapjárati ütköző csavarnak nem kell teljesen kicsavarnia lenni, csupán annyira, hogy alapjáraton a pillangószelepet éppen egy kicsit megnyissa. _________________ Üdv. Gépdoki
Van egy MTD GCS láncfűrészem. Nincs alapjárata, közepes gázkarállásnál megáll. Az alapjárat állító csavar teljesen be van csavarva. A karburátoron van kér csavar a levegő benzin arány állítására, egy éve használom, de még nem nyultam a csavarokhoz, azt hallottam, hogy ezeket egy idő után, újra kell állítani. Arra gondolok, hogy ez okozza a közepes fordulaton való leállast. Azt a fórumról kiderítettem, hogy teljesen be kell csavarni, és 1 1/4 fordulattal vissza, és ez után jön a finomhangolás. Irnál erről bővebben. Mi a funkciója a bal oldali, és a jobb oldali csavarnak. A finomhangolást pontosan hogy kell csinálni, mire kell figyelni? A két csavart együtt kell mozgatni, vagy külön funkciója van? Ird már le a finomhangolás folyamatát légyszives.
Üdv:Galgoci
A karburátor beállítás nagyon kényes, és szakismeretet igénylő művelet - főleg a GCS-nél kínos. Részletes leírást itt nem tudok adni, erről akár több oldalnyi cikket is lehetne írni - talán egyszer megírom.
Mindkét csavar a benzin mennyiségét szabályozza, jobbra tekerve csökken a mennyiség. A Jobb oldali az alacsony, a baloldali a magas fordulatokon szabályozza a benzin mennyiségét, de valamelyest egymásra is hatással vannak, ezért mindig korrigálni kell a másik csavart is. _________________ Üdv. Gépdoki
Szia Gépdoki!
Egy oleo mac sparta 26 fűkaszám van és nehezen indul illetve, ha beindul és bemelegszik valamiért leáll, melegen viszont már egyáltalán be sem indul. A karburátor ki lett tisztítva, hidegen beindítás után a karburátor csavar be lett állítva jól vette a fordulatot is, gyertyát viszont száraznak ítélem. Olvastam az előzményekben, hogy esetleg főtengely szimering lehet a hiba oka, szétszedtem - de a hajtókart nem tudom a főtengely csapszegről levenni, hogy hozzáférjek a szimeringhez. Tudnál ebben segíteni illetve megerősíteni, hogy biztosan ez lehet a hiba oka?
Köszönettel
varadi
Valószínűleg a motornak több gondja is van:
Azt lenne jó tudni, hogy amikor melegen leáll - szikra van-e?
Kevés benzintől is lehet ilyen jelenség. Ha a karburátor membránok hullámosak, akkor azokat ki kell cserélni.
Lehet szimering probléma is.
Talán időszerű lenne elvinni egy szervizbe? _________________ Üdv. Gépdoki
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban